2011. július 1., péntek

Mozi


Picit lógtunk. Mindenféle kötelezettséget félredobva (értem ez alatt a blogbejegyzések megírását is) csak  pihentünk és irtó sok filmet megnéztünk egymás után. Volt például a Gnómeó és Júlia - ez a... na, ki fogja kitalálni, hogy minek a kerti törpés adaptációja? Szerelem forever. A Sorsügynökség - Mátrix cseppnyi Momo-beütéssel, szerencsére nem hosszan. Matt Damonnak még ezt is elnézi az ember, annyira helyes. Többszöri nekifutásra sikerült csak az Eat,Pray,Love ( Ízek, imák, szerelmek ) befogadása. Szerintem túl sok. Mondjuk nem vagyok egy meditatív alkat, lehet ezért. Az egyik legjobb jelenet volt, amikor Liz (Julia Roberts) kibérel egy lakást Rómában, amit  a főbérlő pergő olasz nyelven bemutat neki. Csak ő meg egy szót nem ért belőle. Kérdez angolul, a nénike meg olaszul felelget. Illetve legtöbbször egyszerre beszélnek. Két nyelven. Néha megszánja a mamó és tört angolsággal elmond egy-két mondatot. Mutatja, hogy a fürdőszobában nincs víz,a konyhában kell melegíteni és úgy önteni a kádba. És demonstratíve beleönt egy teáskannából(!) egy kannányi vizet. Liz reklamálja, hogy az kevés lesz. Mire az agg: "Minden, ami fontos meg a' van mosva." És mindegy, hogy mennyit csatangol szegény Julia a nagyvilágban, mikor a végén csak ott várja a sármos Javier Bardem és beüt a szerelem. Láttuk még hogyan mentette meg Los Angelest egy tengerészgyalogos egység Aaron Erckhart vezetésével és személyes példamutatásával.(A Föld inváziója – Csata: Los Angeles) Bár nem vagyok művelője, de szerintem ez egy tipikus videó játék: pici történet a legelején, a főhős jól megkülönböztethető karakter (itt minimum 20 évvel idősebb, mint a csapata) azután meg váltakozva menekülés, rejtőzés, tüzelés, robbantás. Nem kell sok idő és teljesen meg van mentve a világ. Mennyire megkönnyebbültem!
Nem tudom, csak mi választottunk ilyen gyenge filmeket, vagy ez a trend? Ti mit néztek?

(Michael Ende: Momo  Móra kiadó 2001,2009)

Nincsenek megjegyzések: