2011. április 12., kedd

"Folyékony, torz tükör"

 Reni blogjában olvastam a bejegyzést, de személyesen is tanúja voltam ennek a barbarizmusnak, amit kerékpárút építése címén véghezvittek nálunk. A Szép utca teljes hosszában letarolták az egyik oldalt. Minden fát kivágtak! Egy olyan városban, ahol a 43-as főútra, a kamionforgalom MELLÉ terelik ki a bicikliseket! Bicikliút makói módra: festettek egy sárga csíkot az út szélére. Csíkocska nyilván felugrik és a testével fog megvédeni, ha túl közel kerülsz a hepehupás úton egy kamionhoz és elsodor. Nálunk büntetlenül megtehették, hogy egy vállalkozó kérésére levertek 80 darab (védett madárnak számító!) füstifecske-fészket. Közép-Európa második legnagyobb fecskekolóniája volt a miénk. De sajnos a kismadarak odapiszkítottak a... nem, nem az ajtajába, hiszen korábban építettek egy elég széles peremet, ami felfogta a nemkívánatos dolgokat, szóval odapiszkítottak valahova a műintézmény elé esetleg, néha. De Vállalkozónak bántotta a szemét. Jó ember. Sok pénzzel. (El is húzott a városból kb. egy év múlva.) Nem úgy, mint az apró madárkák, akik évek óta visszatérnek sok-sok kilométerről is. Hűségesen. És most hiába keresik a fészküket. Nem merek belegondolni, hogy milyen érzéssel. Az biztos, hogy nem szívesen lennék fecske/fa a mi városunkban.
És végre hozzájutottam egy kis aggodalommentes szabadidőhöz!

7 megjegyzés:

Editfolt írta...

No komment!Inkább a képről írnék. Gyönyörűek. A lila a kedvencem és jöhet minden mennyiségben!

Névtelen írta...

Az emberek szűklátókörűsége, barbarizmusa határtalan...:((

De amiket alkottál, gyönyörűek!:)

foncsi írta...

aha. "a virágváros". legutóbb a skate-parkot bontották le. soha nem voltam ott, de tudom, hogy a haverjaimnak mit jelentett az a hely. még pár ilyen húzás, aztán majd csodálkoznak, ha csak 10 ezren maradunk...

fevi írta...

Hát Dórikám
mi már ott tartunk, hogy nem hogy fecske, vagy fa, de emberek sem nagyon szeretnénk lenni ebben a városban. Ezzel gondolom elmondtam mindent!
A kezed munkái mint mindig most is leírhatatlanul meseszépek!!!! Bár csak én is tudnék csinálni ilyen csodákat!

Újságíró Világvégén írta...

nagyon szépek:) na, ehhez már nincs türelmem... meg a fagyilkosokhoz se..

Medora írta...

Köszönöm mindenkinek!

Cilee írta...

Pontosan ez az, amin én is borzalmasan felháborodok... de nem tudunk mit tenni, csak nézzük, hogy kivágják a gyönyörű fáinkat.
Ez Makó.
Puszillak, és jó, hogy nem csak én érzek így.
Ildikó